niedziela, 21 sierpnia 2016

Pstrąg z grilla w sosie chrzanowo-koperkowym

Kto z nas nie kocha grillować? ;-) ja uwielbiam. Długo nie grillowałam ryb, bo nie mogłam się do nich przekonać. Jakoś bałam się, że będą albo za suche, albo się nie dopieką, a tak naprawdę to są bardzo wdzięcznym materiałem do obróbki.


Składniki:
Płat pstrąga
2 łyżki gęstej śmietany
1 czubata łyżeczka chrzanu
1/3 cytryny
świeży koper (albo mrożony)
Sól

Rybę myjemy i osuszamy. Kroimy na porcje-wielkość wedle upodobania. Możemy każdą z nich wyfiletować. Mięso solimy. Do miseczki wkładamy śmietanę, chrzan, koper, sok z cytryny i doprawiamy solą. Każdy kawałek kładziemy na folii aluminiowej, nakładamy na niego sos i zawijamy.
Grillujemy ok 20 min przewracając. Sos możemy podawać również jako dip, tylko wtedy lekko go słodzę.  Ryba jest również pyszna z piekarnika. Wstawiamy wtedy na 20 min w 180st z termoobiegiem.