wtorek, 3 maja 2016

Grillowane ziemniaki z masłem czosnkowym

Uwielbiam grillować. Możliwości marynat, mięs, sosów, warzyw, sałatek są wręcz nieograniczone, a producenci wychodzą nam na przeciw i wymyślają coraz to nowe udogodnienia. Dzisiaj pierwszy raz wypróbowałam aluminiową torebkę do pieczenia na grillu.
Sama torebka mogłaby być lepsza. Myślę, że po prostu trzeba poszukać innej firmy. Łatwo się dziurawi, wypływa wtedy sos, a przecież na nim właśnie nam zależy przy takim gotowaniu. Sam pomysł użycia tego typu "woreczka" jest jak najbardziej godny polecenia.
Postanowiłam wsadzić tam świeże ziemniaki, podając je jako dodatek do mięsa. Użyłam do tego:
4-ech średnich, młodych ziemniaków
dobrej łyżki masła
2-óch ząbków czosnku
pół pęczka koperku
Ziemniaki dokładnie myjemy, kroimy w talarki. Masło przekładamy do miseczki, obieramy czosnek i przepuszczamy go przez praskę. Solimy i widelcem rozgniatamy tak, żeby połączyć składniki. Siekamy koper (resztę kopru zawsze zamrażam). Do woreczka wkładamy ziemniaki, masło i posypujemy koprem. Zawijamy i kładziemy na grilla na ok 0,5h (wszystko zależy od rodzaju ziemniaków). Dzięki okienku możemy podglądać na jakim etapie jest nasze gotowanie.
Efekt naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył :-)
Na tytułowym zdjęciu z piersią z kurczaka marynowaną w oliwie z przyprawą "suszone pomidory z bazylią i czosnkiem"
Szczerze polecam